One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












19-10-2011

20.10. Schietgebedje











*KLIK*






waren *bloggie,*

en ik gisteren eerst aan het schulens meer,

om van daaruit een bakkie koffie te gaan drinken




om daarna een kaarsje aan te gaan steken

wat echt wel nodig is…


en * boem* da's waar het gebeurde,

bij het vertrek

een kassei die mee wilde,

we besluiten daar ter plekke een garage te gaan zoeken

omdat de geluiden op die van een tjeechie tjeechie boom boom auto,

gaan lijken en die steeg uiteindelijk op,

dát heeft de mijne niet gedaan die bracht ons keurig naar huis:-)

de schade is te overzien kan ik melden, maar ehhh

daar hangt wel een prijskaartje aan...





nu we hier zijn bezoeken we de 1000jarige eik,





kijk eens aan …

dat is ‘m …………………….


niet : -)

da’s een zoon van de 1000 jarige


… jawel hé.





dit hier,

deze knoert, dat is ‘m



en tegen zijn stam,

hangt héél lief, een kapelleke,

Maria… we hebben je hulp nodig vrouw….

en ik voel…..

dat die er komt: -)

“houdt moed”



hout moet….

jawel ook een boom kan niet zonder,

en een gat in zijn stam...

dat ziet er angstaanjagend uit,

dat geeft te denken



we zien een leuk aandachtvragend bouwsel staan

en nemen poolshoogte,

en dat is wat het is,

een uitkijktoren,

wauw wat een origineel idee toch maar weer



ik verlustig me aan het uitzicht



knip een paar prentenbriefkaarten

en




het is gek hoe snel de tijd

gaat als je gezellig aan het buurten bent samen hé.



mijn weg leidt weer naar huis.

*bloggie,*


dank je wel,

laat ons niet té lang wachten,

om nog eens af te spreken hé : -)


het avontuur lonkt,


tot morgen

xxx













39 opmerkingen:

  1. Een mooie omgeving en heel interessante dingen. Maar het gedoe met de auto is minder leuk. Weet er alles van want heb niet zo'n heel jonkie en die kan ondanks braaf onderhoud wel eens verrassingen geven.
    Maar je logje is heel leuk, zeker met die oude boom. Leuk dat mariabeeldje in zo'n klein kapelletje.
    Groetjes en zonnige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jee, autopech op zo'n mooie dag, dat valt niet mee.Mooie foto's van weer een mooie wandeling Klaproos. Die arme boom niet er niet gezond meer uit, z'n zoon doet het beter, nog helemaal geen blaadje verloren lijkt het. Jij vind altijd prachtige kapelletjes, ik hou daar zo van.
    Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei... Da's minder... Hopelijk geen duur geval, die auto...
    Die bomen zijn schitterend, Klaproos !
    Dat bouwsel..., zoiets schiet zo'n beetje overal als paddenstoelen uit de grond... Soms raar.
    Slaap lekker,
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een pech met de auto.
    Maar je foto`s zijn weer subliem van dat gezellige web-onderonsje.
    Welterusten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Vergeet ik WEER iets te zeggen van je spreuk
    Geweldig waar en zo is het maar net!!
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Klaproos,

    Maar goed dat er een kaarsje was gebrandt, het had slechter kunnen aflopen, zo'n kassei kan een hoop schade aanrichten, weet ik uit ervaring.
    1000 jarige eik kom je ook niet veel tegen, zeker in het westen niet.
    Is de uitkijktoren, geen watertoren?
    wel weer mooi de plaatjes. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aiai kosten aan het wagentje dat is niet leuk
    maar op avontuur gaan met een bloggie houdt risico's in, zeker als het vlamingen zijn :-)
    eik zal blij geweest zijn met jullie bezoek, je hebt dat oude manneke toch wel een knuffel gegeven hé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Balen dat er iets met de auto is. Zoiets valt meestal duurder uit dan gepland.
    Wat hebben jullie prachtige dingen gezien op jullie tocht. Genieten! En ik genoot mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd zonde, kosten aan de auto!
    Gezellige ontmoeting had en wat hebben jullie een mooie wandeling gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat gat in de eik, dat ziet er niet goed uit. Dringend naar de bomen dokter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alweer een leuke ontmoeting, én wandeling samen...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt het allenzins goed gesteld ! Dank je voor de lieve woorden aan TV.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hopelijk vallen de kosten aan je auto mee mijn lieve Klapper!
    Bedankt voor deze wel héél schitterende oude boom, ik hoop dat jij even oud mag worden, of toch bijna, en ons dus nog vele jaren lang verblijden zal met je mooie logjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Belgen bij volle maan, vuurdoorns die niet weten wat zien zien..een auto die een kassei mee naar huis neemt ,Klapper wat mot ik er van denken?
    Je hebt een duur uitstapje gemaakt maar ja...dat ken gebeure hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha klaproos,elke dag is niet het zelfde gelukkig maar.
    Leuk je spreuken aan het begin.
    Fijne dag.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Balen van de rekening maar ja hij brengt je overal. Het was weer een mooie serie, dank je wel.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. autopech komt nooit gelegen...

    mooie foto's en die 1000 jarige is wel heel bijzonder

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig landschap, die kapellekes vind ik ook zo mooi, die zie je bij ons niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij hebt al aardig wat bloggers ontmoet, volgens mij. Leuk zeg! Ook deze keer een bijzonder uitstapje in een prachtige omgeving. Fijn dat ik mee mocht wandelen, ook al liep ik langs de digitale weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zit het gat in de 1000 jarige? Zo ja dan haalt ie 2000 ws niet. Jammer, maar het is niet anders.
    Je hebt weer mooie ansichtkaarten gefliepst. Ik begrijp dat je met Dominic op stap was? Nou die zal wel balen van z'n kapotte auto, moest ie naar huis lopen. ;-(

    Komt weblog nog ooit terug, ik hoor en lees er nix meer over!?
    Fijne dag, XX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie plaatjes zoals we van je gewend zijn. Hopelijk vallen de kosten aan de auto mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jouw logje doet me denken aan het uitstapje naar domein Kiewit. Daar staat een eik die Napoleon nog geboren heeft zien worden. Een prachtige boom temidden van ongerepte natuur en een als museum ingericht kasteel.

    Van jou heb ik geleerd wat genieten inhoudt. En nog veel meer maar dit vind ik het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat was gezellig zo samen aan de wandel. Vervelend van je auto maar mischien valt het nog mee... En je spreuk klopt weer helemaal maar je moet wél willen natuurlijk.
    fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het was een prachtige tocht door het heuvelland, klaproos.
    De ontmoeting met die 1000-jarige eik was een bijzonder hoogtepuntje. Die pech met je auto is dan weer een stuk minder, hopelijk rijzen de kosten niet de pan uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Awel "Klappertje" Het geeft mij de indruk :dat ik Jou al duizend jaar ken ............Raar of niet ? Duizendjarige Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je weet nooit wat je dag zal brengen : kasseien, autopanne, wandelen, 1000jarige eiken ... kaarsjes...fascinerend toch hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ben er geweest in boedapest . Het voorbije weekend en het is leuk vertoeven .
    mich

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat jij nou net die kassei tegen moest komen op deze zo mooie dag om samen te gaan genieten,maar jullie hebben gelukkig niets(op een vette rekening na dan)en toch nog een mooie dag ervan gemaakt en een kaarsje aan gestoken,let maar op het komt allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die Eik daar heb ik al veel over gelezen, lijkt me prachtig om die in het echt te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja dat was me wat hè, die bumpy ride ;-) Die Vlaamse garagist was er wel gerust in sèg. Je bent gelukkig veilig thuis geraakt. Spijtig dat één kei je zoveel centen kost.
    Maar het was toch een fijne dag en die duizendjarige eik was zeker een bezoekje waard. Je hebt er weer een prachtige serie van gemaakt roosje, even terug genieten!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. dat is nu even jammer dat het karretje roetjes in jullie avontuurtje gooit. Maar gelukkig is het verhaal goed afgelopen. Wat een oude opa hebben jullie gezien. Wat een pracht boom. De hele serie is weer van hoge waarde.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ...weer heel mooi Roosje, die eik...daar stond ik ook al eens voor, heeft een mooie opvolger zo blijkt, groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vette pech Rooske...
    Maar ja de redding was nabij, dichter dan je had verwacht :-)
    Heel leuk die Maria beeldjes.
    Het was wel een prachtige omgeving waar jullie vertoefde.

    De woorden en fotó's passen perfect bij elkaar!!
    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Getver Dien,

    pech met de auto, maar ik las dat de schade te overzien was. Helaas zit daar dan inderdaad een vet prijskaartje aan :-(

    Maar verder was de dag wel een hele mooie. ik heb weer genoten van deze varia aan foto's en dat kapelletje vind ik ook heel bijzonder aan die boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wow waar haal je al die energie vandaan roosje
    elke dag een log, en dan even zovele reacties beantwoorden, bij al je volgers
    en dan tussen door ook nog even de natuur in voor prachtige fotokes...

    Petje af hoor, maar ik hou het allemaal niet meer bij...

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jammer van je auto! Niemand zit op dat soort kosten te wachten, natuurlijk.

    Heel mooie wandeling deed je daar precies.

    OT: neen, ik was niet uitgenodigd op de première van Kuifje :-)
    Misschien ga ik wel nog zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥