One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












16-11-2011

17.11. wees niet bang









*KLIK*





wees niet bang,


ik kom je hart niet halen,




maar ik wel even je ogen lenen


om ze te laten zien




hóe mooi het buiten is,


niet in grote lijnen,

maar juist daarbuiten





de kleuren,


de nevel het heiige


de bijzondere sfeer die herfst met zich meebrengt




heerlijke geuren dringen je neus binnen




betoveren je geest,




hallucineren we..


nee toch niet,




maar 't is zo... alles ruikt zó fris en

pas gewassen lakensachtig als het nevelig is,




blijkbaar maakt dat alles goed schoon,


wolkjes van gedachten dwalen neer


en blijven liggen,


en dan,




komt ze daar aanlopen,




een oude dame met voorzichtige stapjes,

we maken een praatje,

en ik smelt..






ik mag een foto van haar handen maken,




88 jaar, en elke dag een klein loopje doen,


maar niet als het glad is...




verhalen kan ze vertellen...




ik zou daar dagen kunnen staan,





maar ....




we moeten door,


we hebben nog een lange weg voor ons,




dag mevrouw,


dank u wel voor de foto’s van de venkel...




het ruikt heerlijk.





dagen later….


en ze zit nog in mijn hoofd,


wat een lieverd…




soms heb je zulke bijzondere ontmoetingen


met mensen..




heerlijk om dat mee te mogen maken.


en jawel wobbies: -)


jullie zijn allemaal stuk voor stuk






op je eigen manier heel bijzonder voor me,


tot morgen hé

een nieuwe dag ,met een nieuw geluid









xxx
















46 opmerkingen:

  1. het leven is een wonder, als je het echt leeft:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat mij om een bepaalde reden de tijd ontbreekt om erop uit te trekken in de wonderschone wereld van herfst met nevel heb ik extra genoten van je log. Ik ben blij dat je mij je ogen geleend hebt om dit te kunnen zien.
    Wat had je een bijzondere ontmoeting met een dame met zulke doorleefde handen! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie ontmoeting en bekrachtigd met die prachtige foto van handen die ook iets vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw logje, Klaproos, vaak op het juiste ogenblik, is zooooo bijzonder...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder, het laatste woord uit de reactie hiervoor is juist gekozen. Bijzonder, zo ervaar ik dit blog ook. Dankje Klaproos!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een bijzondere ontmoeting Roozsie.
    Deze handen vertellen haar verhaal.
    Door zulke logjes wordt de herfst nog mooier.
    Weer tot uit mijn tenen genoten hier.
    :)XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens iedereen dat toe, de 88 halen en dan nog iedere dag een wandeling kunnen maken.
    Een prachtig beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie wandeling, prachtige foto's, steeds weer,
    en een bijzondere ontmoeting, daar kan je dagen, weken van genieten, en wij gelukkig ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn overbuuvje is ook 88 jaar. Ze heeft bijna geen familie meer want die zijn al dood, ook haar oudste zoon. Nu is ze bang dat er nog meer kinderen zullen gaan vóór haar. Maar even later loopt ze al weer als een kieft naar de supermarkt. Ongemeen fit, veel humor en maakt van haar hart geen moordkuil.

    Zo wordt je oud, Klaproos. Onthoudt het goed. Want jij moet ook heel oud worden. Want zonder klaproos is weblog leeg. En wij houden van vol. Allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook jij bent iets speciaals >Roosje ! xxx Bedankt om elke dag met je mee te genieten van al het schone !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie serie weer
    Geweldig mooi hoe jij alles aan elkaar breit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi om zulke mooie handen te mogen ontmoeten.
    Geniet er van Klappertje.
    Fijne dag vandaag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee prachtige series foto's.
    Jij bent een zeer bevoorrecht mens, dat je dit mag zien en fotograferen.
    Je doet niet alleen jezelf er daar een groot plezier mee, maar ook aan al die mensen die jouw blog bezoeken...
    Dank je wel door deze reis door de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zwaan wiens hals plotseling in stukken gaat, prachtig.
    De handen van de dame erg mooi, daar houd ik van, doorleefde handen, handen met een geschiedenis.
    Mooi hé die ontmoetingen met bijzondere mensen. Dat voorrecht heb ik door mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zal niet snel meer over water lopen voor iemand.
    Die tijd heb ik wel een beetje achter me gelaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag klaproos,

    Wat een lief en mooi logje weer.

    Ja die bijzondere ontmoetingen,

    zulke gaan rechtstreeks naar je hart he ?

    Bewaar ze daar maar goed !!

    groetjes, liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Handen spreken eigenlijk meer dan honderd woorden kunnen doen, net zoals ogen. De ziel van de mens komt er in te voorschijn hé, en dat wist je knap vast te leggen Klappertje!

    Ook twee paar gerimpelde handen
    Kunnen nog spelen met elkaar
    Ook oude ogen
    Mogen
    Strelend kijken, al zijn ze zeventig jaar
    Al tonen de hormonen
    Niet meer zo'n ondernemingslust
    Al duiken we niet meer in de struiken
    En wordt er niet meer zo heet gekust
    Toch kunnen gerimpelde handen
    Simpel nog spelen met elkaar
    Je zegt niet zo gauw
    Meer: "Ik hou van jou"
    Maar als je 't zegt
    Dan is 't ook echt
    Waar (...)
    © Jaap Van De Merwe

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jij bent ook bijzonder, voor mij wel, al hebben we elkander nog niet gezien het lijkt wel of we fotovriendinnen zijn...
    Door de verhalen en foto's is het net of we elke dag even samen lopen..;-)
    Wat mij zo pakte was de ring om de vinger..zo mooi om dat te zien.
    Hebben jullie niet zo veel rijp gehad..?? het was hier helemaal wit..prachtig.
    Heb weer genoten van je blog, tot morgen...als ik niet ziek op bed lig..water loopt over het ruggentje..

    Knuf Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is een betoverend logje, met de mooiste vliegenzwamfoto's die ik ooit heb gezien.
    Hier zagen wij de herfst op z'n allermooist.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan me voorstellen dat jij als 88- jarige ook elke dag een loopje doet en dat mijn kleindochter jou dan tegen komt! Ze maakt dan vast ook zo'n ontroerende foto van jouw handen!
    Dag lief Klapperdeklappertje, fijne dag en groetjes XX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit heb je weer heel mooi gedaan, een wandeling met een ontmoeting...en ja soms blijft zo'n ontmoeting hangen en je hebt een kleine klik....mooi de handen, ze hebben geleefd, gewerkt, liefgehad en misschien wel gebeden...dat is te zien, mooi al die groefjes....
    maar ook de andere foto zien er prima uit....
    ik ben graag even met je mee gegaan...
    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat jouw ogen zien is echt uniek en ik ben blij dat ik mee mag kijken. Zo ontroerend de handen en dat kan zo'n indruk maken, fijne ontmoetingen zijn dat toch.
    Je andere foto's zijn ook weer helemaal TOP.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je weet het mooi te brengen altijd :-)
    Leuk om zo met je mee te wandelen.
    Groet, Fokko

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als ik dit zie .................waarom maakt men alles zo Moeilijk Zo simpel en geweldig !! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Foto,s mooi verpakt in dingen van alle dag.Geen foto,s zonder tekst,en geen tekst zonder foto,s
    Het is een totaal plaatje
    het is super en af.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's !!
    Echt herfst zo mooi en sfeervol.
    Ik ga zoals je zult begrijpen helemaal voor de foto van de handen, schitterend.
    Heb ze afgelopen maandag nog gezien, gevouwen dan wel met een rozenkrans erin.
    Je raakt me weer met je log Klapper, alleen maar goed voor me.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. schitterend logje...

    heerlijke tekst en dito foto's

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beelden om van te snoepen roosje, mooi dat je weer een babbeltje hebt kunnen slaan met deze oudere dame, prachtig hoe je haar sprekende handen hebt vastgelegd!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zie je spoken, zie je spoken?
    Ons Roosje loopt over het water tralalie, tralala, hopsake!
    Maar haar beelden schitteren in de zon,
    haar bebberke kan ze niet houden daar houdt ze altijd iets aan over, twee prachtige geleefde handen.
    Doe zo verder,
    tralalie, tralala.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tussen al die foto's zijn die foto's van de handen heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ...zou het je lukken NIEMAND tegen te komen Roosje...daar geloof ik niet in, wondermooi weer, groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een dankbaarheid straalt hier uit het log. En die handen ja, heerlijk, zo lief........

    BeantwoordenVerwijderen
  33. petje af het weer af ,en je spreuk zo waar ,maar de liefde kan ook pijn doen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto serie klapper het is net of met je mee loop, ik geniet ook echt van je opnames.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie foto s
    vooral de van de handen, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Klaproos,

    Een mooie ontmoeting en een schitterende herfstweek heb je mogen beleven.

    Groetjes,

    jeer

    P.S.
    Ik kom je alvast een goed weekend wensen, omdat ik er zelf een weekendje op uit ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je weet mensen toch echt altijd weer te raken. Jouw foto's zijn zo uit het dagelijks leven gegrepen, maar daardoor net ook zo heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja echt wat voelt het bijzonder ook voor mij om elke dag een kijkje met je mee te doen, in jouw wereld. Je hebt oog en gevoel voor zoveel dingen, het voelt alsof we elkaar echt steeds beter leren kennen. Je verrast me elke dag en ik kom hier graag. Roosje je maakt echt zulke mooie en pakkende blogjes! Lieve groet, Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jeetje Dine,

    niet alleen geweldige mooi "smelt" foto's maar ook je tekst er weer bij. De handen van die vrouw vind ik ook bijzonder. Echt ontzettend mooi meis.

    Lieve groet, Helma xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥