One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












22-11-2011

23.11 Este miech leef hobs









*KLIK*


Een veldmuis vond in 't beukenbos


Een lege notendop


Hij poetste hem met vochtig mos


En zand een beetje op


Hij maakte er twee wieltjes aan


En zei mijn fiets is klaar


Nu rijd ik van de heuvel af


Zonder het minst bezwaar


Nu rijd ik van de heuvel af


Zonder het minst bezwaar




Hij deed zoals hij had gezegd


En ging bij 't licht van de maan


Op 't allerhoogste topje van


De hoge heuvel staan


Hij trok zijn pootjes op en hup


Daar ging hij naar omlaag


Dat is voor een muis in elk geval


Toch wel een hele waag


Dat is voor een muis in elk geval


Toch wel een hele waag




Maar halverwege au! daar kwam


Zijn staartje tussen het wiel


De notedop sloeg om en om


Zodat de veldmuis viel


Beneden sprong hij hinkend rond


Maar 't allergekste was


De fiets bleef aan zijn staart geklemd


Zo kwam de muis te pas


De fiets bleef aan zijn staart geklemd


Zo kwam de muis te pas





leuk hé, zo’n muisje,


dat komt gewoon


in het vogelhuisje gezellig eten


van het vogelvoer







dank je wel buuf voor je belletje,



dag muisjes,


tot morgen

xxx
















52 opmerkingen:

  1. Weet hij dan niet dat dat eigenlijk niet voor hem is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muisstil moet het daar zijn bij jou, Klaproos...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...mooi zo Roosje, ach dat vogelkooitje...een muisje moet ook leven hé...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die muis in het liedje vloog van de heuvel af en dit muisje heeft een identiteitscrisis. Denkt dat ie een vogeltje is! Persoonlijk heb ik liever een euro-crisis dan een ID-crisis, toch??
    Het is een schattig muisje, die kleine snoeper. Jij hebt hem maar mooi betrapt!
    Voor straks welterusten en voor morgen een mooie woensdag.
    Dag XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op muizen Ik heb er wel 25 binnen gehad dit jaar door onze nieuwe poes. We hebben er 2 niet kunnen redden, maar de rest wel. Ze zaten onder de stoelen, in de gordijnen en zelfs één op mijn nachtkastje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een snoeper

    euhm die titel begrijp ik totaal niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooo, wat leuk een muisje, jij moet toch wel een engelen geduld hebben om zo'n moment af te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Muis jaagt vogeltjes weg om zelf lekker te snoepen :-))
    Als muizsie straks maar zelf geen voer voor de vogels.......
    :-)))
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niemand is volmaakt, alleen de natuur heeft er soms schijn van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat bedoel ik Dien; ook scènes!
    Heel mooi dat je het zo goed kon vastleggen, en een goede samenwerking met de buurvrouw!

    Overigens: het is geschied. Kom maar eens bij me kijken en ik hoop dat je 'm mooi vind. Al ga ik misschien een nog nettere versie maken...

    Fijne dag!
    Liefs, Clemens. En roosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heee Klappert,

    had je bezoek van een lief muizekindje?!
    Wel een intelligent en hongerig beessie!
    Ken je het Muizenhuis van Karina Schaapman?
    Moet je eens opzoeken. Ze heeft ook een blog.
    Ik ben gek op die muizen!!

    Toedeledooksje...
    Dikke knuff, Marlou


    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een slim muisje, mooie foto's. Misschien toch een boortje "voor vogeltjes"

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieffie en nog slim ook, die komt de winter wel door en wij worden verwend met leuke plaatjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een muis met een persoonlijkheidsprobleem? Hij denkt dat hij een mus is?! :) Wat lief zo'n kleine snoeperd en straks kan hij kogelrond op z'n fietsje stappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan mijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wie volmaakt wil zijn streeft het onmogelijk na.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och zo mooi dit allemaal en smakelijk muisje ! Heel verassend Roosje :-)

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo begon het bij mij ook, een heel lief muisje met een schat van een snoetje, tot ik plots tegen mijn manneke zeg,"wat is snoet" gegroeit...je snapt het al, dat was een ratje. En daar was ik minder blij mee, op nog geen 50cm van mijn deuren die wel eens open staan...
    Maar wat heb je snoet er prachtig opgezet.

    LG Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een lief schattig muisje
    En dat versje...snoepig ;-)
    Heerlijke combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nu weet ik wie mijn vetbolletjes kapot bijt! Hihi, is niet erg, indetgendeel, ook de creaturen van de nacht moeten eten hé?
    Wat leuk dat jij haar/hem op heterdaad betrapte en er bovendien zo'n mooi vers bijplaatste: dankjewel Klappertjelief!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig Klaproos een bezoekje van een muis.
    Het zou zo maar kunnen zijn dat het muisje ook bij ons een bezoekje heeft gebracht.
    Het vetbolletje hing in een boom maar.
    En was plots weg dat krijgt geen vogel voor elkaar.
    mooie foto,s van het muizen bezoekje.
    Groetjes Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahah hier precies hetzelfde, heb al een hele serie foto's gemaakt.
    Hij is wel heel snel hoor. Maar zolang hij buiten blijft vind ik het goed.
    Lief zijn ze zeker om te zien, zijn alle muizen ;-)
    Groetjes en gezellige dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De afgelopen dagen heb ik je logs zo gemist. Gelukkig kan ik weer iedere dag langs komen. Ik heb genoten van al het schoons dat uit je toverdoos tevoorschijn is gekomen uit bijvoorbeeld de Peel.
    Het is toch puur genieten om zo'n muisje van het lekkers te zien snoepen! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wel sneu dat het beestje geen vleugels heeft en extra moeite moest doen om bij het lekkers te komen. Het is een prachtige serie geworden, geweldig van de buurvrouw dat ze je tipte.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een snoeper...

    knap vastgelegd en met een leuke tekst..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha dat is wel heel erg leuk voer je de vogels komt meneer muis ook even aanzakken. Mooi dikke wintervacht heeft hij aangetrokken voor op de foto. Een heel leuke en herkenbare serie want ik zie ze hier ook wel op een dergelijke wijze maar zien en mooi op de foto zijn twee zaken. Het lukte jou prima,....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als de kat van huis is...
    grijpt het veldmuisje zijn kans.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die heb je goed opgemerkt - leuk !
    Bedankt voor je reactie op m'n blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Och bij zo'n overdaad mag dit muisje best wel wat mee snoepen zolang hij maar buiten blijft toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ohhhhh wat een SNOEPJE!!! Dit is nu toch echt een cadeautje van de aller bovenste plank :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gelukkig zit hij op het scherm maar anders had ik hier nu niet meer gezeten. Tja ik ga er echt voor op de loop! Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig om te zien roosje,
    heerlijke beelden van deze snoeper!
    Een schattig beestje!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. menig vrouwtje zou helemaal niet tevreden zijn als muisje opdaagt... ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Verdorie Roosje Kouw uileg over volmaakt en andersom is te ingewikkeld voor mij 'k blijf bij mijn eigen invulling Ingewikkelde groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Brrrr, ik zie alleen dat staartje en daar ril ik van, werkelijk waar, vandaag ren ik heeeeeeel hard weg klappertje! Dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Van muizen krullen mijn tenen aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vraag me af wie er hier nou muisstil was. Jij of dat muisje xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het is weer een prachtig beeldverhaal geworden, klaproos.
    Ik heb het met een brede glimlach gelezen en bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De veldmuis! Wat een nostalgie Klappie. Ik leerde dat liedje op de lagere school. Het komt weer helemaal terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Erg leuk versje. Ik was het lang vergeten sinds mijn jeugd. Maar door jou heb ik het weer terug. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het zijn heel lieve diertjes. Buiten mogen ze overal zijn en komen eten, maar binnen heb ik ze toch liever niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Klaproos,

    Dit doet mij denken aan mijn eigen tuin(huis)muis. Leuk plaatje.
    Ik schreef toen op weblog deze senryu:

    -------------------------------------

    mussen die muizen

    wat de mussen niet muizen

    muizen de muizen

    -------------------------------------

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ach, wat een schatje. In het hokje op de tuin hebben we ze ook. Deze zomer had ik zo nu en dan bezoek van zo'n leukertje. Mijn echtgenote vind ze minder geslaagd. Tja, dat is wel zo, ze vernielen wel eens iets wat eigenlijk niet zou moeten....
    Bedankt voor de naam van de bloemen. Ik had er al om gezocht.
    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. een muisje is geen muisje, wacht maar tot hij z'n hele familie er bij sleept, dan zijn de vetbolletjes niet meer aan te slepen en dan is het opeens een plaag.

    maar voor deze serie is het een erg leuk moment en hele leuke foto's.

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dan zag je dat helemaal goed...beetje dieper brabant in via de N279
    Hier komt regelmatig een eekhoorn mee eten van al het lekkers...maar ik ben niet zo goed met de camera.
    Dank voor je reactie...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥