One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-08-2013

14.08. Ik kon je dromen





*KLIK Ik kan je dromen *
Openen in nieuw venster en klein maken



Je hebt niets verdiend en je bent nog niet jarig
Je hebt weinig nodig, toch geef ik je iets
En of ik er ooit iets anders voor terug krijg
Dat geeft niet, ik geef jou mijn dromen voor niets




Mijn dromen zijn voller en mooier dan vroeger
Sinds ik jou zomaar opeens ergens zag
Ik ken je een week maar ik kan je al dromen
En dat doe ik dan ook iedere dag

Dromen die komen van heel diep van binnen
Geboren uit vreugde, geluk en verdriet
Een splinter verlangen, een deel van jezelf
Dat je meestal verstopt voordat iemand het ziet




Een droom voor een kind dat nooit was geboren
Als zijn ouders zich niet een keertje hadden vergist
Dat opgroeit en leert dat je leeft om te werken
En werkt tot hij merkt dat hij nog steeds iets mist

Dromen voor iemand die niet meer kan slapen
Een droom voor een man die zijn leven verslijt
In de strijd om de eerste de beste te wezen
Die alles al heeft, behalve nog tijd




Tijd voor de hazelaar, vroeg in het voorjaar
Een lichtgroene droom van een bloeiende boom
Dromen als druppels op vuurrode appels
Een tak staat in bloei in het huis waar ik woon

Geuren en kleuren versieren de wereld
Voor iemand die niet voor de werkelijkheid vlucht
Als de zon ondergaat ligt de hemel op aarde
En dansen de muggen heel hoog in de lucht




Je hebt niets verdiend en je bent nog niet jarig
Je hebt bijna alles, toch geef ik je iets
Een dag als een bloem in de vaas op tafel
Een dag als vandaag krijg je voor niets


Herman van Veen

Een van zijn allermooiste liedjes,
Dat hing dé hele dag in mijn hoofd,
't was feest vandaag,
ik was met een heel fijn mens op stap
dank je wel
xxx


27 opmerkingen:

  1. De spreuk is weer erg mooi en waar.
    Om iets te geven hoef je niet jarig te zijn.
    hoeft niets te kosten, als het maar uit je hart komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad heel erg mooi
    leuk dat het zo'n fijne dag was

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi en waar .
    Fijn dat je een heerlijke dag had Dien.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fijne dag is nooit verkeerd..!!
    Vandaag nog maar zo eentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt zo van die dagen ... dat je met een heel fijn mens op stap bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch lieve Klapper dat jij met een fijn mens op stap was en er beslist van genoten hebt, joepie! Het vertaalt zich in dit weer mooi log vind ik, ik ben zo blij als jij je een beetje, of liever ongelooflijk gelukkig voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bonjour lieve Klappert,

    ja... Herman kan het goed verwoorden en dat niet alleen...
    met die mooie stem van hem...
    dan smelt je toch helemaal?!

    Fijn, dat je het steeds zo goed hebt.
    Vrijdag schijnt prachtig weer te worden!

    Ik kijk er naar uit...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn favoriete kunstenaar op mijn favoriete blog :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och wat kom ik hier zo graag om te genieten van alles :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig vers en je vlinders zijn ook zo mooi toepasselijk erbij als vliegend droompje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Mooie woorden bij een mooie vlinder.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige combinatie foto's en tekst. Top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Dien,de tekst van Herman van Veen....prachtig
    en jou vinder zo mooi!
    niet jarig zijn maar je jarig voelen
    hoe mooi kan het zijn ....heel mooi!!
    Liefs Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi Dien! En wat kon je dicht bij de vlinder komen, of heb je ze met de telelens gemaakt?

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wederom een blog om van te genieten, Herman erop, en prachtige foto's van een prachtig dier.
    Bedankt, voor de gift.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtig lied...
    en dat zat in je hoofd...al een feest op zich en dan op nog opstap met een fijn mens..
    jou dag kan niet meer stuk dacht ik..
    begeleid de de vlinder foto...gewoon weer TOP maar dat zijn
    we van je gewent

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit liedje heb ik ooit eerder bij jou gehoord, het staat daarom
    ook in mijn muziekbibliotheek, zo mooi! Goeie tip Klapper!!
    Fijn dat je het naar je zin had!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De dag van vandaag is voor altijd een mooie herinnering. Koester die!
    Fijn dat je genoten hebt,
    liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Door het bankje, mag ik ook een beetje van hun vakantie genieten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat je er voor terugkrijgt is mijn dankbaarheid, mijn vreugde en aandacht. Wat wil je nou nog meer in het leven.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oei wat een mooie foto's Roosje! Mooie tekst al houd ik (maar dat is persoonlijk) niet zo van meneer van Veen. xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥