One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-04-2014

08.04 Verboden dichters





*KLIK verboden dichters*
Openen in nieuw venster en klein maken


Verboden Dichters Gisteravond gegeten
In een chic hotel iets verderop
Prachtig gelegen
Hoog boven de horizon



Daarna veel werk verzet
Op de veranda
Bij de olielamp
Bij de ruisende zee
Brieven geschreven
In D.H. Lawrence gelezen, 'Women in Love'
Hoorde de wind, hoorde de krekels
Dacht na over het leven van
Verboden dichters
Met verboden dromen
Vergeten schandalen
Onbegrepen in hun tijd



Hoeveel ik om jou geef
Hoeveel erkenning je mij geeft
En ondanks alles
Je bij me blijft



Onze onbekende liefde
Verbonden met elkaar
Door die engel
Die achter ons staat



Straks lig ik naast je en vraag waarvan droom je
In het geheim van de nacht
Terwijl de vissers bidden voor een goede vangst
En ik droom verder van



Verboden dichters
Met verboden dromen
Vergeten schandalen
Onbegrepen in hun tijd



Veroordeeld door de goede smaak
Verzwegen monddood gemaakt
En uiteindelijk gestorven
In hun schoonheid
Terwijl thuis
De vrienden drinken
Op de overwinning
Van David op Goliath



En hier de revolutie uitbreekt
Ze zeggen, 'hey man, it's like sixty-eight'
In Parijs of Amsterdam
Offer ik wat woorden
Offer ik een melodie
Offer ik aan de goden van
Verboden dichters
Met verboden dromen
Vergeten schandalen
Onbegrepen in hun tijd




Frank Boeijen





27 opmerkingen:

  1. Knappe foto's van vreemde vogels Klapperdeklappertje! Van gedichten en dichters heb ik niet veel kaas gegeten, maar je kan niet alles hebben, toch?
    Voor straks slaapse en droom maar mooie dromen! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'follow your heart...' mooi
    en dat zijn deze kunstbeelden ook, maar de bloem in het water, ja, die vertelt het hele verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooie zondag gehad, gevuld met de schoonheid van de aarde en mens.
    Een avond om eens op terug te dromen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als iets verboden is is dat altijd met een reden. En dat heeft dan weer alles met de tijdgeest te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Klaproosje.

    Wat een prachtige kunstvogels zijn dit.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'Lady Chatterley's Lover' heb ik dan weer wel gelezen, maar dat is ages ago ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi in woord en beeld.
    Gelukkig hoeft niet alles verboden te zijn.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bestaat zoiets nog zoals verboden dichters? Ik dacht wat kunst betrof dat niets meer verboden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen Roos, wat een mooie foto's van die vogels,
    jouw foto's brengen ze tot leven en je wilt weten wat ze denken.
    Is de anjer een liefdesgift aan een vreemde vogel? Of aan één
    van die verboden dichters, ik blijf denken bij deze tekst .
    Ik wens je een fijne dinsdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's, helemaal die laatste.Daar kan ik zo uren verhalen bij dromen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, dit is een log dat je wel meer dan één keer moet lezen en meer dan één keer over nadenken ook! Wat ben jij toch een schitterend mens dat je zo over het leven nadenkt en het dan nog knap op je blog weet uit te beelden lieve Klapper...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Klappertje,

    verboden dichters?!
    Ik dacht meteen aan Turkije, waar misschien nog verboden dichters zijn en omdat jij daar pas bent geweest.
    Maar nee dus...
    Een gedicht van Frank Boeijen. Wat schrijft hij bijzonder...

    En nóg bijzonderder zijn jouw fotoos erbij.
    Allemaal "verboden dichters" met hun pootjes in het water.
    En een verdwaalde roos voor een wens,, een geheime wens.

    Dagdag...
    heb het lekker vandaag...
    Dikke knuffel van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knappe tekst van Frank Boeijen. Passen mooi bij je foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn dit mooie foto`s van deze prachtige beelden...zeer mooi vastgelegd
    Goed uitgezocht bij deze bijzondere teksten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige laatste foto Klaproos, helemaal top.
    De vogels staan er wat stijfjes bij, maar dat is ook weer een kunst, toch??
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie serie waarvan de laatste heel mooi. Geweldige teksten van Frank Boeiijen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een knappe combinatie van woord en beeld Roos..

    en die laatste foto geeft er iets heel bijzonders aan

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja de laatste foto is echt een toppertje (de andere mogen er natuurlijk ook zijn die wil ik niets te kort doen)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Dien een wonderschone tekst
    en de kunstwerken mogen ook gezien worden
    de parelhoenders in de schijnwerpers.....mooi!
    liefs een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's, klaproos, dit is kunst op zijn mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige tekst. En die laatste foto ook zo mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De gevoeligheid van Frank Boeyen en de knappe fotografie van ons Dien. Er zitten juweeltjes bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Naar deze vreemde vogels kijk ik met plezier, en Frank is een lust voor mijn oor.
    Je had me geen groter plezier kunnen doen :D
    Liefs en een knuffel,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ...altijd even knap hé lieve Roos...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind die vogels toch wel heel bijzonder maar ook echt heel mooi.
    En dan het schrijven van Frank Boeijen erbij maakt het toch weer een mooi compleet geheel
    in jou stijl uitgedragen ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥