One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-05-2014

13.05. Als ik een klokje was





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken





Als ik een klokje was
Blij zou ik luiden
En al wie 't horen wou
Vrolijk beduiden
Ave Maria

Was ik een vogelijn
Luid zou ik zingen
Mijn zang zou ieder hart
Blij binnen dringen
Ave Maria

Mocht ik als schone bloem
Sieren uw voeten
Om altijd reine maagd
U te begroeten
Ave Maria


Meimand, Mariamaand,

Mijn moeder was verrukt van Maria,: -)
en so em aai : -)
lief hé die stemmetjes,
tot morgen webbies,
wel bidden voor je boterham hé,

anders in de blote billen naar bed:-)

xxx


47 opmerkingen:

  1. Wat een mooie log! Prachtige foto. Warme knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Einstein was nog niet zo gek.
    Niet van het eten snoepen, eerst bidden zei moeder.
    Maar je moet toch weten waar je voor gaat bidden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amen..

    ehhhh, wacht.. blote billen... bed pffffff, doe je me toch nog even laten blozen zo voor het slapen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zoals de kinderen zingen!
    In de protestantse kerk word je niet opgevoed met Maria. Wel een gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, aan dat liedje moest ik denken, toen ik de titel zag.
    Mooie dag vandaag meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, ik ben niet opgevoed met Maria, toch heb ik wel wat met haar.
    En bidden of mediteren ik denk dat het beide wel goed voor je zelf en je innerlijk evenwicht is.
    Of de wereld er beter van zou worden? Geen idee, maar wie met één van beide zaken
    bezig is, kan op dat moment in ieder geval geen kwaad doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. absoluut niet haba, ik zie het als een vorm van mediteren:-)

      Verwijderen
  7. Bidden, wat is dat? Beter zou zijn daadwerkelijk de dingen aan te pakken en niet te wachten op een hemelse interventie. De mens kreeg nu eenmaal de vrije wil en hij/zij moet die aanwenden om de wereld beter te maken... zo zie ik dat toch. Maar als jij er in gelooft is dat prima, zeker als je er zo'n mooie logjes over maakt Klappertjelief!
    OT: bedankt voor de zaadjes, je bent een schat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk niet dat men daarop wacht gerda:-) want dan kunnen we nog lang wachten, een mens heeft immers een eigen mening,
      maar bidden op welke manier dan ook geeft rust,
      zie het maar als een mantra:-)

      Verwijderen
  8. Prachtig blog heb je geschreven. Bidden?
    Wereld moet eerst beter worden.
    Vrede op de aarde. Dat is belangrijkste.
    Dan geloven.
    Fijne dinsdag gewenst.
    Groetjes Jcaqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de wereld kunnen wij met zn allen een beetje beter maken :-)

      Verwijderen
  9. Wat een mooi tafereeltje, die `zwemmende` madeliefjes rond Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'n Heel mooi blog, Klaproos. 't Brengt me terug naar de tijd, dat mijn geloof in de mensheid 't grootst was.....
      Gr Jan W (dit is een correctie op mijn eigen tekst.)

      Verwijderen
    2. tja jan, het geloof heeft soms harde knallen te verduren, als je de hoop maar niet opgeeft,

      Verwijderen
  11. Sorry Dien, ik bid niet. Ik geloof er helemaal niet in.
    Kijk maar naar de wereld. De wereld stevent op een grote ramp af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat we het tij nog kunnen keren john, maar alleen kunnen we het niet

      Verwijderen
  12. Ik bid altijd voor het eten Dien!
    We weten niet of bidden helpt maar kwaad kan het niet.
    Maria ben ik niet mee opgevoed, dus daar weet ik niet veel van.
    Het versje is heel mooi, dat wel!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je wordt er nooit slechter van, en het is bewezen dat mensen in nood meer gaan bidden :-)

      Verwijderen
  13. Heb je dit zelf gearrangeerd Dien ? Het us een prachtige foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. als engelenstemmetjes!
    heel knap Mariamaandlogje!
    Einstein was niet dom hé

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had in zekere zin ook te maken met Maria, hoewel ik niet katholiek ben opgevoed. Tja mijn moeder heette Maria, vandaar, maar bidden? Nee daar geloof ik zelf niet in.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niet marjolein, elk mens is vrij om te doen wat hij zij wil

      Verwijderen
  16. Met bidden ben ik niet groot gebracht, maar gelukkig is het voor mij geen straf om met blote billen naar bed te gaan.
    Ik doe niet anders ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maria tussen de madeliefjes, prachtig gedaan. En Einstein had het goed bekeken.
    Verbeter de wereld en begin bij je zelf.

    lieve groet lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat wordt met de blote billen..

    maar dat doet niets af van dit mooie logje

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik heb respect voor de mensen die nog bidden, ik ben blij dat het hen troost biedt.
    Maar ik doe het zelf niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb drie oude afgeleefde ;-) Maria's op de kast staan. Ze komen alle drie van de rommelmarkt, en volgens mij hebben ze het wel naar hun zin bij ons in huis.
    Die foto Dien...prachtig. Ik heb 't weer opgeslagen, hoor :D Jij bent en blijft mijn zonnetje!
    Elke avond voor ik ga slapen, bid ik. Ik denk als ik 't tegen mijn ouders zeg, dat ze van hun stoel rollen. Ze zouden zeggen: zo hebben we je toch niet opgevoed!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) jawel hé, mensen kunnen hun ouders nog wat leren,
      ik denk weleens dat ziek zijn een mens meer inzicht geeft kakeltje:-)
      en dat we daarom kunnen bidden:-)
      je mag altijd alles meenemen vrouwke, daar staat het voor,
      je weet de weg in plaatjesland:-)
      zo niet dan wijs ik 'm je ,

      xxx

      Verwijderen
  21. ...je blijft super lieve Roos, ik doe 'langzaam' voort...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier in het noorden, is er niet zo'n band met Maria. Jammer het geeft toch iets extra aan je geloof!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooie teksten en prachtige plaatje er bij

    RE: wel bidden voor je boterham hé
    Maar natuurlijk roosje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bidden lukt vaak nog wel, maar danken dat schiet er nog wel eens bij in....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wist ik niet: meimaand Mariamaand.
    Ben dan ook niet zo kerkelijk.

    OT: op zo'n lijst staan in Temple betekent at je wel een leuke topjob in de juridische sfeer te pakken hebt. Is meegenomen. Ben wel niet onder de indruk van hun bureaus, da's maar triestig in die oude gebouwen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥