One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-11-2014

12.11. Birds








*KLIK*
Anouk - Birds
Openen in nieuw venster en klein maken




Wonderbaarlijk mooi,
zoals de statige kraanvogels door het luchtruim vliegen




hun getrompetter
is van verre al te horen,
en ik had een mazzeltje,




tijdens het ramenlappen,
hoorde ik ze aankomen,
en stond klaar om ze op te vangen:-)




Ze wisselen elkaar beurtelings af,
om elkaar uit de wind te houden,
wat een sociale dieren,




waar mensen met de elle - bogen werken
om maar voorop te staan om het beste te hebben
vliegt hier de een naar voor,
om de ander uit de wind te laten vliegen...




Ik zeg "toppie"
Dát zouden meer lui moeten doen:-)
webbies, kijk en verwonder je,
kijk naar het dierenrijk....
en denk aan het mensdom...
"dat" zegt alles:-)

xxx




36 opmerkingen:

  1. prachtig, ik zag ze ook, heb jij ze deze kant op gestuurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi die samenwerking ipv tegenwerking!
    k zag nog nooit kraanvogels, k denk dat ze hier niet langs komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi He Klapper, die dieren die weten wel dat als je samen werkt, dat je dan veel verder komt. Veiliger bent.

    Love As Alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Hoe zij overvliegen, ik zou er willen naast vliegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ook puur efficiënt om samen te werken, dat doen ze goed ! Geweldig hoe je dat dan weer weet te vangen Dien.
    En de klikvinger op scherp stond op dat moment !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd clemens :) dat weet je, iemand vroeg pas slaap jij met je camera, nee dat nog net niet maar mijn telefoon ligt naast me, en nu ook mijnipad :)

      Verwijderen
  6. Schitterend.... ik heb ze hier ook gezien.
    Je zou zo maar met ze mee willen vliegen...!!
    Mooie dag vandaag Klappertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op Texel zag en hoorde ik er ook een zwermpje afkomen.
    Alleen had ik mijn groot fotomachien niet bij op dat moment en ze waren een beetje te ver verwijderd om iets met mijn pocket toestel te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, ik geloof dat ze hun route niet hierlangs hebben.
    Maar het is altijd een mooi gezicht die vogeltrek. Hier zie ik wel veel
    vogels maar kennelijk geen kraanvogels.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet prachtig geweest zijn om dit te moren zien en beleven, je bent een gelukzak lieve Klapper maar ook en knappe fotograaf met een snelle klikvinger!
    Bedankt voor je lieve reactie ivm Matto, wat het andere betreft, ik antwoord je nog wel, maar nu eventjes niet als je dat niet erg vind, ben wat groggy...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft helemaal niks gedaan, wordt jij eerst maar weer eens helemaal de oude,
      Ik hoor of zie je wel. Verschijnen he xxx

      Verwijderen
  10. ha die Klappertje...

    jij bofbips!! Kraanvogels...
    Echte kraanvogels!!!
    Kun jij ze vouwen? Ik bedoel in Origami?
    Zo nee... dan krijg je van mij het "recept" ze zijn niet zo mooi als de echte en ze maken geen geluid, maar toch...

    Dagdag!
    Heb het beregoed vandaag...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze brengen geluk he loutje, ja ik wil ze wel leren vouwen :)
      Dank je wel

      Verwijderen
  11. Sorry dat ik eventjes je blog enter, maar ik kan het blog van Kakel maar niet vinden en wilde jou vragen waar én of ik daar wel op reageren mag zodat ik haar eens kan bedanken dat ze bij mij langs kwam...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er vliegen er hier bijna elke dag wel over, en ik kijk altijd :P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat moet en prachtig zicht zijn...Dien

    hier krijgen we ze niet te zien, maar in Limburg naar het schijnt wel..

    en van die samenwerking, kunnen we nog wel wat leren

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend om mee te maken, lijkt me. Je woont op een ideale lijn wat hun trek betreft.
    Moest je de ramen opnieuw lappen toen ze voorbij waren???
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ja jan, dan vergeet je immers alles , dit is een zo mooi om mee te maken he , ik voel me een rijk gelukkig mens

      Verwijderen
  15. Wat een geweldig moment !! Voortaan ga ik ook de ramen lappen !! Bedankt voor de tip Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gezicht is dat! Ik heb nog steeds geen kraanvogel in het echt gezien ... ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is ook TOPPIE roosje!
    En wat er op de foto's staat ook! :-)
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Klaproosje.

    Toppie dat je ze hebt kunnen fotograferen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb nog een ouderwetse mening, dat samenwerken je verder als maatschappij en samenleving brengt, dan elkaar beconcurreren en marktwerking, want daar profiteren maar enkelen van. Maar ja de moderne opvattingen van heden, ................. volgens mij hebben die kraanvogels daar nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je was er weer bij om ze te fotograferen, hoe doe je dat toch elk jaar, heb je een rode lijn met de kraanvogels?
    Geniet van je leven Dientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Er zijn ook echt `goeien` hoor ;-0
    Mooie foto`s en van hun samenwerking kunnen we een voorbeeld nemen :-)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wie wat wil zien,
    moet ook z'n ogen open houden... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoals ik al eerder schreef was je toen echt een bofferd. Prachtig majestueus!
    Volgens mij zijn er ook nog wel mensen die zo leven als kraanvogels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel jetske dat is ook wel zo,
      Er zijn wel heel lieve en goeie mensen hoor, ze komen allemaal op mijn blog :)

      Verwijderen
  24. Op de fiets in het peloton gaat het precies zo, Klapper :-D
    Maar kraanvogels over zien en horen vliegen...dat is toch echt bijzonder!
    Ik hoop dat ze volgend jaar weer terugkomen. Ik word altijd zo weemoedig van wegtrekkende vogels.
    Ik voel me nog steeds rijk met je filmpje!
    Bedankt skattie <3
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha fijn kakeltje, wees maar niet te weemoedig ze zijnniet ver weg hoor, ze zitten nu in de peel 😄😘
      Blij dat jij blij bent met dat blije filmpje xxx

      Verwijderen
  25. prachtig en indrukwekkend deze grote vogels en hun gedrag tijdnes het vliegen, heel mooi vast gelegd, met een prachtige blauwe lucht. dat is natuurlijk dubbel boffen, de vogels die voorbij komen en dan ook nog eens fraai weer er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit zijn plaatjes waar ik dan jaloers op kan worden lieve Dien.
    Geen kraanvogel te zien hier in het West-Friese van Noord-Holland
    maar bij jou vliegen ze gewoon in hele scholen boven je hoofd!
    Prachtig om te zien en kennelijk ook om te horen ;-))))))

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥