One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-04-2018

04.04. miMakkers naar Hongarije








*KLIK*
miMakker Katsjoe in Hongarije
Openen in nieuw venster en klein maken




Lieve familie, vrienden en geïnteresseerden,


Met Henk, Judith en Trudy ga ik naar Hongarije van 4 april tot en met 9 april.
Het is alweer de 7e keer dat ik me als vrijwilligster inzet om contact te maken in een taal die mij het beste ligt;
vanuit het hart, geen nederlands,
geen hongaars maar lichaamstaal en de clown in mij.
Zo kan ik contact maken met mensen waar dit normaal gesproken moeilijk mee gaat.
Ik zou het fijn vinden als jullie je betrokken voelen bij mijn passie.




We bezoeken dit jaar een nieuwe locatie.
Vorig jaar zijn we daar kennis gaan maken en hebben we al goed contact kunnen maken.
Nieuwsgierig? Een kort filmpje is op ons blog te bekijken.




Je kunt ook onze reis volgen op:
*KLIK clowns naar Hongarije*
en een ondersteunende groet achterlaten.




Mocht je willen doneren om ons project te kunnen voortzetten,
dan nodig ik je daartoe van harte uit.

Dat kan via bankrekeningnummer
NL 35INGB0009233984 t.n.v. Stichting miMakkus o.v.v. Barat.

Elke bijdrage,
draagt direct bij aan het welzijn voor deze mensen.

Voor ons iets gewoons,
voor hen van onschatbare waarde!!!




Alvast hartelijk bedankt.miMakker naar Hongarije
“Contact van hart tot hart…..
het uitgangspunt van een miMakker.”
De miMakker is een bekend fenomeen binnen de zorg.
In Nederland maken diverse afdelingen gebruik van deze bijzondere vorm van belevingsgerichte zorg.
Het zorgt voor rust en vreugde voor iemand die lijdt aan dementie of een verstandelijke beperking.
In het dagelijks leven is het erg moeilijk om contact te krijgen met deze doelgroepen.
Met de hulp van een miMakker lukt dit wonderwel goed.
De belevingsgerichte zorg maakt het mogelijk dat deze kwetsbare doelgroepen positieve momenten mee maken.





Project Barát
Barát is een groep miMakkers
die dit jaar voor het eerst 3 keer per jaar op vrijwillige basis naar Hongarije afreizen,
om daar te werken met mensen die lijden aan dementie
en mensen met een verstandelijke beperking,
waar zij op spelenderwijze contact maken van hart tot hart.




Dit bijzondere project is een onderdeel van Stichting miMakkus.
Inmiddels is er een werkgroep Barát opgericht om te garanderen dat de kwaliteit ook in het buitenland gewaarborgd blijft!
Wil je meer informatie over dit project,
kijk dan op *KLIK miMakkus*
Waarom naar Hongarije?




In Hongarije krijgen deze cliënten weinig of geen therapie aangeboden en activiteiten vinden zeer beperkt.
Rondom beide doelgroepen bestaat nog grote taboe.
Veel huizen kunnen niet terugvallen op staatsteun en zijn afhankelijk van donaties en giften.
Wij hebben ervaren dat je geen Hongaars hoeft te spreken of te begrijpen,
om mooie contacten te leggen.
De taal van het hart is universeel!
Mooie ontmoetingen,
lichtpuntjes, een traan of een lach.
Het zijn kleine cadeautjes van grote waarde.

Lieve groet,

Caren Mannens

miMakker Katsjoe
0653677243



Natuurlijk ga ik je volgen :-)
M'n eigen miMakker

En als je terugkomt, en het weer is nóg aangenaam
dan gaan we picknicken en wil ik alles weten over Barát

Veel plezier, en lekker genieten samen

xxx






74 opmerkingen:

  1. Wauw ik hou van deze taal en ga morgen op mijn verjaardag zeker een donatie doen, veel pleziet ik wens je heel heel veel glimlachen toe XXX
    Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. even wachten tot ze berichtjes gaan posten :-)
      dank je wel namens de miMakkers Es ❤

      Verwijderen
  2. Ik heb niks met clowntjes, ik wens jullie toch veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel goed wat miMakker Katsjoe in het filmpje doet.
    Wens alle clowntjes heel veel succes en ook plezier want dat is het doel, mensen gelukkiger maken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi hé Hans, voor mensen die niks hebben.. is elk klein dingetje een kadootje ❤

      Verwijderen
  4. Veel succes daar. De taal van het lichaam, de liefde voor de medemens, een prachtig doel.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, je moet dus even alleen zijn,
    omdat Caren andere mensen blij probeert te maken.
    Dat is een mooie missie, ik hoop dat ze blij met
    haar en haar medemakkers zullen zijn.
    Voor vandaag een fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik ga haar op de voet volgen en gelukkig is er whats app,
      dus we zijn tóch heel dichtbij elkaar :-)

      Verwijderen
  6. Geweldig Dien, een beetje vreugde brengen in het leven van de medemens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Super goed dat ze dit gaan doen.
    Hebben het hart op de juiste plaats.

    Klasse!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig initiatief en wat mooi dat je je hier voor inzet. Op mijn steun kun je rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig wat die mimakkers doen
    wat een mooi initiatief om dat zelfs in 'den vreemde' te gaan overbrengen
    bij zoiets is taal inderdaad niet nodig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hé An, heb je het filmpje gezien, dan zie je de reactie... mooi hé❤

      Verwijderen
  10. daarvoor moet je het hart op de juiste plaats hebben Roos..

    een schitterend initiatief

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk en goed project. Dit zijn wel heel speciale CliniClowns.
    Veel succes en plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. miMakkers Jan, lijkt misschien wel een beetje op elkaar:-) ze doen beide goed werk :-)

      Verwijderen
  12. Heel bijzonder dat ze dit werk doen, petje af.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig werk doe ze. Echt geweldig!!!!Echt heel goed deze actie. Succes!!!
    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klappertje,

    zojuist het filmpje bekeken van de miMakkers...
    Wat prachtig allemaal... en wat heeft ze een lief koppie.
    Kan me voorstellen dat mensen daar helemaal van opkikkeren...
    Mooi werk! MiMakker van ♥ tot ♥
    Ik ben er helemaal van onder de indruk...

    Succes in Hongarije MiMakkertje!
    Xxx Dasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dán snap je natuurlijk wel, dat ze me helemaal kan inpakken hé Dasja :-) ❤

      Verwijderen
  15. Jij hebt een HART van GOUD Dien. 't komt rechtstreeks vanuit je innerlijke, vanuit het diepst van je hart. Wat een super gebaar. Ben echt trots op je. TOPPIE !!! SUCCES en dat gaat lukken. Schitterend werk verrichten jullie met z'n allen.
    xxxMinke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Minke, ik ga het aan haar doorgeven :-)

      Verwijderen
    2. Dien, was in de veronderstelling dat JIJ in Hongarije zit... Zo had ik het begrepen uit je verhaal. Desalniettemin is het super dat ZIJ die gave heeft om zulks fantastisch werk te verrichten. :)

      Verwijderen
    3. Geeft niks hoor Minke, een misverstand ontstaat al snel :-) ik ben een huismus dat weet je wel, ben blij dat vriendinneke Caren meer uithuizig is, zo zie ik via haar tóch heel veel van de wereld :-) <3

      Verwijderen
  16. Dit kan je alleen doen als je heel dicht bij een ander mens durft te komen en aan te raken. Wat ontroerend om te zien dat je met mensen die zo zwaar gehandicapt zijn, tóch contact kan maken. Zonder woorden. Wat een prachtig werk. Dat kan alleen maar gedaan worden door prachtige mensen. Ik ben er gewoon stil van...
    OT: Dien, je laatste link werkt niet. Zonde van je mooie blog.
    Dag lieverd met je mooie ♥ Weest trots op je eigen miMakkus! Wat een bikkel (-:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kakelino, ik heb het aangepast... idd zond als het niet werkt zoals het moet:-)
      jááá ik ben héél erg trots op haar :-) reken maar :-) * trots kijk*
      hoop dat je haar gauw kunt ontmoeten :-) ❤

      Verwijderen
  17. Wat ontzettend leuk dat jullie dit voor die mensen doen Dien
    gaaf die blijde gezichten, heel mooi initiatief, die miMakkers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ehhh Bram vriendinneke en haar kornuiten, medemiMakkers zeg maar, ik ben thuis en mis haar :-)
      nee hoor, ik weet dat ze het fijn heeft :-)

      Verwijderen
  18. Dit is een prachtig initiatief. Diep respect voor de mensen die dit doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jetske, inmiddels heeft vriendinneke jullie commentaren gelezen... is er helemaal blij mee, fijn hé ❤

      Verwijderen
  19. Lieve volgers van Klaproos, mijn lieve kleurrijke vriendin.
    Wat doet me dat goed om al die positieve reacties te lezen. Heel fijn dat jullie het werk dat we doen zo goed begrijpen.
    Ik kan niet meer slapen, de merels hoor ik al zingen en denk aan de bijzondere mensen die ik vandaag ga ontmoeten. We gaan op zoek naar de lach en de traan.
    Jullie steun gaat met ons mee!
    Dank ❤️
    Katsjoe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve schat, ik ben zó trots op je, op jou en je kornuiten, zó fijn dat je mensen die zó weinig hebben iets moois kunt en mag geven ❤

      Verwijderen
  20. Goede morgen Roos, Katsjoe ik wens je een heel
    vruchtbare dag. Geniet ervan zoals de mensen
    daar van jullie zullen genieten.
    Roos gelukkig zijn er je jongens die naar buiten
    moeten en aandacht willen zodat je niet echt
    alleen bent, ik wens je een fijne donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé Haba, en we gaan zo :-)
      geen zorgen hé, wij zijn nooit alleen ❤

      Verwijderen
  21. Goede morgen Klappertje en een fijne donderdag gewenst.
    Schitterend initiatief is dit en de foto's zijn om van te snoepen! Fijn van jou dat je daar aandacht op je blog voor vraagt en ik hoop dat ze veel succes zullen kennen en jij haar niet te veel zal missen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zó fijn Gerda, om te weten dat er mensen zó gelukkig met de miMakkers zijn, dat je ze graag laat gaan... ik sluit haar weer liefdevol in mijn armen volgende week :-)❤

      Verwijderen
    2. Goede morgen Klappertje en een heel fijn weekend gewenst waarin de zon precies van de partij zal zijn. Je zal er weer op uit kunnen trekken met je lievelingen en die zullen het gemis van de andere lieveling die volgende week weer terug zal zijn, wat verzachten hé.

      Verwijderen
  22. Pracht van een initiatief. En als mama van een jong volwassene met een meervoudige beperking kan ik dit alleen maar toejuichen 😊
    Dien je hebt een waarachtig mooi mens als vriendin. Ik hoop dat je haar niet teveel mist maar ook de wereld heeft mensen zoals haar broodnodig 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Anna, ik bof met haar in meerdere opzichten, ze was het wachten méér dan waard, en dat weet ze ook:-)
      gezond missen is niet erg, ik weet dat ze weer terugkomt... en ik gun het andere ook zó héél erg die stralende ogen van haar te ontmoeten, ❤

      Verwijderen
  23. Mooie foto's en wat mooi om zoiets als vrijwilligster te mogen en kunnen doen.
    Super !!!
    Zulk dankbaar werk waar men veel plezier aan beleeft. Mijn neef doet het bij de Cliniclowns, is ook zo mooi.
    Sterkte deze dagen, kom je wel door ;-)
    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Tiny, leuk :-) jij bent via Facebook hier gekomen denk ik, :-) lang geleden hé, blog jij nog?
      geen zorg, ik hou me wel zoet met een extra stukje chocolade met zeezout :-) ❤
      dank je wel voor je bezoek hé.

      Verwijderen
  24. Fantastisch! Petje af voor deze 'clowns'.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig die foto’s, je kan er zo overduidelijk op zien met hoeveel liede dit contactzoeken gedaan wordt, met hééél veel liefde !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en geduld.... ook dat is een onderdeel van het miMakkeren... Dank je wel Toos, tot gauw hé ❤

      Verwijderen
  26. Dankbaar werk Dien !
    Demente bewoners waren altijd mijn favoriete groep bewoners .
    Het gaat me vaak aan het hart als ik zie dat er ook hier in Nederland steeds minder gedaan word met mensen die niet meer thuis wonen .
    Geld gebrek, personeelsbezuiniging noem het maar op.....triest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey Ria, wat leuk dat je weer 's voorbijkomt,
      ja erg hé, oorlogstuig, topsalarissen... dáár is wel geld voor, niet gek dat mensen hun vertrouwen kwijtraken in de politiek hé... die paar goeien die er nog zijn hebben het hard te halen... we blijven vertrouwen houden hé, jij met je viooltje, en ik met m'n schattige miMakker ❤

      Verwijderen
  27. Een hele dikke KNUFFFF voor jou van mij... 🤗
    Lief van je wat je allemaal doet, Rooske ❤️
    Veel plezier en groetjes Anna 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) ik doe niks hoor Anna, maar dat kolderieke lieve vriendinneke van me des te meer ❤

      Verwijderen
  28. Wat mooi wat Caren doet. Ze is er eentje met het hart op de juiste plaats en ook die anderen natuurlijk
    Je moet haar dan wel eventjes missen en gelukkig kun je haar volgen via haar blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel ja, de wereld ligt aan je voeten met zo'n handige telefoon:-)

      Verwijderen
  29. Wel wel wel... hoe verassend kan iemand zijn, dat had ik nooit verwacht van je Dien :-)
    Fantastisch dat jullie dit kunnen én mogen doen.
    Wat een rijkdom stralen jullie uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vriendinneke is miMakker Dirk... niet ik,
      alle eer komt haar toe en haar mede miMakkers

      Verwijderen
  30. Wat geweldig dat je je hiervoor inzet Dien :-=))))))))))))))))))
    Geweldig te zien hoe blij en dankbaar deze mensen zijn.
    Je hebt een hart van goud.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. :-) Nee Helma, niet ik, ik ben een huismus, kom amper van de stoep af:-)
    Vriendinneklief is een stoer dappere, maar vooral ook erg lieve miMakker, een vrouw met een groot lief hart ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goede morgen Roos een heerlijk weekend met
    stralend weer, geniet er volop van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fantastisch werk doet je vriendin. Wat een opgewektheid in die foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met geweldige resultaten Cor.... alles vrijwillig, dan heb je wel een groot hart ❤

      Verwijderen
  34. Goede morgen Roos, na vandaag nog één dag en dan
    komen ze weer terug thuis, vol mooie verhalen.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een hartverwarmende actie is dit> En ze is alweer bijna thuis. Denk dat ze de zon heeft meegenomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) zowie zo Ans, ze is het zonnetje in huis :-) ja geweldig hé, ik ben zó supertrots op dit groepje mensen :-) ❤

      Verwijderen
  36. Goede morgen Roos, als ze veel verhalen heeft,
    dan kun je er misschien een paar met ons delen.
    Ik hoef je geen fijne maandag te wensen, want die
    komt er vandaag natuurlijk met je miMakker weer thuis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeiemorgen Haba, jawel hé..... het gaat nu niet lang meer duren vooraleer ik haar weer in mijn armen kan sluiten :-)
      Haar verhalen en die van haar medemiMakkers kun je hier lezen http://clownsnaarhongarije.waarbenjij.nu/

      en wie weet heeft ze er nog wel meer in de pen zitten :-)

      Verwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥