One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-10-2011

13.10.verkeerde lieve heer








*KLIK Onze God is de Beste*





maandag ben ik vertrokken met mijn kleine paljakker

naar het Hageven - de Plateaux,

ook wel de Wulp geheten,in Hamont -Achel

en we zijn daar de verkeerde lieve heer route gaan lopen,



awel,

lieve heerke was 'm gepiept,

per ongeloos of omspres van het kruis afgekomen,

dus ik kan hem je niet laten zien,



wat is dan het verkeerde lieve heerke,



wel,

hij hangt met zijn koppeke de andere kant op dan íe normaal doet,

maar nu.... noppes aan het kruis,



dus zijn we snel doorgelopen,

met een zonneke en een stevige bries tegen onze broek,



wat noten van m'n lieffie die der in gongen als koek,

dat rijmt:-)



een koekie voor cuis, en een appelke voor mij,

een bankje in de zon,

en oh oh oh wat zijn wij heden blij,



de abeelen zwaaien naar me

eerst met de ene kant van der blaadje en dan de andere kant,

* zwaai zwaai *



wij zwaaien terug naar elk blaadje:-)



romantisch hé.

al die paadjes en laantjes,





ik kan der nooit genoeg van krijgen weet je,

en hier, stonden ook nog eens een héle serie



vliegenzwammen, daar krijg je ook nooit genoeg van.

in welke vorm of staat ze ook verkeren,



ze blijven geweldig om

te zien,



denk ik toch: -)







Mooi zijn ze hé : -)



en morgen neem ik je mee het plateaux op… jawel hé.

we gaan zwerven : -)



dag lieve heerkes, en lieve vrouwkes

maak er een fijne dag van,

geniet er van hoor,

xxx















37 opmerkingen:

  1. dat is een paddestoelenwandeling ipv lieveheerkeswandeling
    en van die vliegenzwammen krijg ik nooit genoeg, ze zijn sprookjesachtig!
    wat een mooi gebied, ik geloof graag dat je daar geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een sprookjeswandeling, Klaproos...,
    en van vliegenzwammen krijgen we inderdaad nooit genoeg.
    Een juweeltje (alweer), je log !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zag het er soms dreigend uit, grote donkere wolken en dan dat mooie licht daar onder.
    Prachtige serie Klaproos, net als die van gister,
    'k dacht daar ook een reactie te hebben achtergelaten.
    Een mooie herinnering aan je vader is het zo geworden.
    Gr Jan W.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige wandeling heb je gemaakt. Super mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee hoor Rooske, we krijgen nooit genoeg van de paddenstoelen.
    Maar wat zul jij lamme handjes hebben gehad van het zwaaien naar elk blaadje :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Klaproos,

    Ik denk dat onze lieve Heer van het kruis is genomen en is omgesmolten.
    Het is brons en brengt wel wat op, helaas gebeurd het.
    Maar de wandelijng was mooi, zo hoort de herfst te zijn.
    Wel veel kleuren en geuren deze dagen, maar als je 8 keer bent nat geregend, zoals zoon lief, dan baal je wel. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch! Ik heb genoten van deze wandeling. Maar hoe sneu dat het lieve Heerke niet thuis gaf. Misschien de volgende keer weer.
    Paddenstoelen, maar ook bloemen, zijn in alle stadia prachtig. Puur natuur, wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijke wandeling is dat geweest,en in gedachten ben ik met je meegelopen,en zwaaien naar de blaadjes maar ook naar die prachtige paddestoelen,

    o ja,onze lieve heerke,is vast naar de kerk gegaan,daar wacht hij op ons,

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kan misschien wel de verkeerde lieve heer zijn maar het is zeker geen verkeerd pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve heer mag dan verkeerd zijn en vertrokken, maar jij neemt me weer mee op een prachtige wandeling. Vliegenzwammen te kust en te keur... meer wens je je toch niet.
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige wandeling daar Klaproos, dat is genieten van de blaadjes en de zwammen. Wat zal je een moeie armen gekregen hebben van het zwaaien maar ze hebben allemaal terug gezwaaid en dat is toch leuk. Jammer dat ons lieve Heerke weg was, maar hij komt best wel terug denk ik zomaar.
    Fine dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een lieve heer omgekeerd is ook niet verkeerd *wink, big smile*
    ... als hij er is natuurlijk. Dat zal wel een staaltje van vernielzucht zijn, of hebberigheid: dat brons brengt inderdaad op zoals een voorganger zei...
    Schitterende wandeling, dankjewel Klappertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was een ware kruistocht deze wandeling Rooske.
    Het logje ziet er weer mooi verzorgd uit!
    Prachtige opnames.

    @ Ooo Rooske ik heb geen idee waar ik moet zijn met die vraag van jou :-0
    Ik wist trouwens ook niet dat jullie met een spamcode moeten inloggen :-)

    Fijne dag nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb weer mee genoten van jou wandeling .Ik blijf het zeggen prachtig!!
    GROETJES Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve heer was ook gaan wandelen - kun je het hem verwijten? Zo'n mooie streek!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De lieve heer mag ook eens op stap gaan, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gisteren in Man bijt Hond: een Limburgse man die uit liefhebberij de jezusfiguurtjes van hun kruis haalt en ze thuis in de menie en de nieuwe verf zet zodat ze blinken als een spiegel. Daarna zet hij ze weer terug. In de hele omgeving is hij bekend als reparateur van die, meestal ijzeren beelden.

    Zou hij het zijn die je deed mistasten? Heb je de uitzending gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk niet dat God het zo bedoeld heeft zoals in het liedje.
    Maar je wandeling was wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zoals je ziet "Lieve heren" men kan er niet zonder Hihi in mijn binnenste Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Misschien was het verkeerde lieve heerke ook de wandeling aan het maken. Je weet maar nooit, want wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar jij hebt in elk geval genoten zo te zien en te lezen.
    Ja, die vliegenzwammen hebben altijd een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Kan ze ook wel blijven fotograferen!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk met de haren in de wind en de zon op mien broekkie zwaai ik mee rooszie.
    Och en van die paddo krijg ik nooit genoeg in alle soorten en maten beknabbelt of omgevallen alles is even mooi.,)
    genieten is ons motto hè
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. weer met een brede glimlach jouw log gelezen:)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Weer een prachtige reeks Roosje , ach wat wonen jullie mooi en wij ... :-(

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve heerke is zelf een mooie wandeling aan het maken denk ik..
    Of zou een andersgezinde gelovige hem gejat hebben om er wapentuig van te maken...
    Wel mooie boom en bosfoto's kon je maken.
    http://roys-fotoblog.skynetblogs.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. als je hier nog niet van genieten kan,dit is goddelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De lieve verkeerde Heer heeft jou toch maar mooi de `mooie paddenstoelroute` laten zien.
    Ik loop morgen weer graag mee op het plateau :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Verkeerde lieve heer pad, maar wel mat de juiste inbreng van jouw prachtige foto's, mooie paadjes met schone berken roosje. De paddestoelen zijn niet te smullen, maar wel je foto's ervan! :-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. bijzonder mooie wandeling en je vrolijke teksten konden van onze lieve heer zijn...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo mooi!
    Fijn om met je mee te wandelen,
    wat is de natuur toch mooi!
    Veel diepte in je foto`s en weer hele mooie paddenstoelen waar je vast en zeker languit voor bent gaan liggen.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die verkeerde lieve heer kreeg zeker pijn in z'n nek ;-)
    Oh, die vliegenzwammen, elk jaar opnieuw wil ik ze vangen, zou het dit jaar eindelijk 'ns lukken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat mooi weer, en wat zou ik graag es met je meewandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wist niet dat er een goede en een slechte kant was :-)
    Chosen the dark side he has...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik wist nie dat ons lieve heerke verkeerd kon zijn en dat blijkt dan maar weer...hij is verstoken.
    het verstoken verkeerde lieve heerke.
    Het landschap is lang niet verkeerd hè lapper...het ziet de skon uit...heel skon.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige ook weer zulke mooie paddenstoelen erbij... genieten is dit...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik kende dit fenomeen van het verkeerde lieve heer niet Dien, maar zo heb ik weer wat geleerd. Waar het beeld nu is weet ik ook niet, maar je wandeling heeft me wel weer een warm gevoel bezorgd :-)

    Heerlijk dit xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit verveelt nooit. Een mooie wandeling met paddestoelen om op te vreten....

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dit verveelt nooit. Een mooie wandeling met paddestoelen om op te vreten....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥