One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-10-2012

06.10 Captcha skynet; foutje bedankt





*KLIK*
Openen in nieuw scherm, en venster klein maken


“ foutje bedankt”



Beste.... ,
Bedankt voor je mail.
Begrijp de kritiek die u uit,
maar kreeg zonet van andere bloggers te horen dat de wachttijd bij BlogSpot nog problematischer is.
In ieder geval zijn we op de hoogte van de hinder dat dit meebrengt
en onderzoeken we steeds hoe we dit beter kunnen doen samen met onze partner en de technici.
Met vriendelijke groeten,
cca_skynet_nl@skynet.be

Dat is een van de antwoorden die ik kreeg van skynet,


ja maar..
dat kan natuurlijk niet.
ze maken zich er handig van af?
dus ik stel voor dat we ze wakker houden en alert op de captcha code,
immers... wanneer je lang genoeg blijft beuken op een deur gaat deze open.
dus vooruit webbies die last hebben van de spamcode,
stuur ze nog eens een mailtje
cca_skynet_nl@skynet.be
dat is het adres,
en de dank van ons is groot als we die code niet meer in hoeven vullen.

tot morgen webbies,
we laten ons toch niet gek maken hé : -)


xxx


53 opmerkingen:

  1. blogspot openen problematisch, heb ik nog niet ondervonden
    nu maar hopen dat skynet er inderdaad werk van maakt

    mooie paardjes om het weekend in te zetten
    geniet ervan Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft lastig met die code`s Dien
    Moet soms wel 4 5/ x turen / controleren en dan is het weer FOUT!
    De paardjes laten ook al hun achterste zien LoL....
    Maar wel een nieuwsgierig aagje die wel kijkt :-))
    Met deze leuke foto gaan we gezellig het weekend in
    :) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Klaproos,

    Heb van mijn zoon geleerd, gewoon opnieuw een code te generen, totdat je zeker weet dat je deze kunt lezen.
    Werkt prima, maar begrijp je reactie. oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja maar daar gaat het niet om oma,
      het is een keuze die je zou moeten kunnen maken als blogger, en dat kan niet

      Verwijderen
  4. Dezelfde nietszeggende mailtjes kreeg ik ook.
    Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de code bij Blogspot minstens zo erg is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ken de code van blogspot niet, die kom ik nergens tegen,
      maar die kunnen hem wel uitzetten toch??

      Verwijderen
  5. Op sommige blogs is die code echt heel vervelend!
    Dat mag wel anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Klaproosje!

    Heb het er ook moeilijk mee en typ dikwijls verkeerde codes in omdat ik het soms niet duidelijk kan lezen en ik haat het ook!
    Dus ga naar de website die je me gegeven hebt en zal ook een klacht indienen bedankt om het te vermelden he!!
    Lieve groetjes en nog een fijne avond annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank j ewel annemarieke,
      da's aardig van je,
      alle beetjes helpen

      Verwijderen
  7. 't Rusten, Klaproos, zoete dromen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hun en jou een mailtje gestuurd... Kijken of die lieve belgen mij ook zo aardig vinden en me terug mailen. ;-)

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad een nietszeggende mail. Daar kun je echt niets mee. Blijven strijden, de aanhouder wint.

    Wat een heerlijke foto van die paarden. Het paardengezicht dat zo leuk om de hoek kijkt, echt magnifiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon door klikken tot je een goede hebt.
    Door een code laat jij je toch niet gek maken.
    Er zijn ergere dingen op de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kreeg het volgende bericht:

    Bedankt voor je mail.
    Een captcha (een afkorting van "completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart") is een reactietest die in de gegevensverwerking wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker.
    Deze beveiliging is nodig voor de goede werking van werkelijk door mensen geplaatste commentaren.
    Ter informatie: Per 24 uur hebben we gemiddeld 3460 reële commentaren en 177 417 spam commentaren met andere woorden slechts 2% zijn werkelijke reacties.
    Over de werking van bij het plaatsen van een reactie.
    Uitleg over hoe captcha code werkt (afbeelding die code toont om te kopiëren):
    Voor het opsporen van spamberichten heeft blogSpirit een aantal filters geplaatst die de waarschijnlijkheid hiervan in het bericht onderzoeken..
    Deze filters zijn:
    1. zwarte lijst dynamisch IP-adres van de auteur commentaar
    2. Bayesiaanse filter op basis van inhoud analyse
    3. dynamische blacklist via de naam van de auteur
    4. Dynamische zwarte lijst via e-mailadres
    5. zwarte dynamische lijst op url?s
    6. het gewicht van sommige woorden
    Wanneer een van deze criteria een kritische waarde bereikt dan beschouwen we de commentaar als verdacht en dus als spam en nodigen we de auteur van het commentaar uit om een zichtbare Captcha code over te tikken.
    Dit om aan te tonen dat de commentaar niet door een automatisch programma werd geplaatst maar wel degelijk door een mens.
    Zolang de code niet correct is ingevoerd, wordt de reactie niet gepubliceerd. Alle bekende gegevens van de auteur van het commentaar worden opgeslagen en elke nieuwe poging van de auteur (menselijk of niet) worden bijgehouden. ( dynamische zwarte lijst)
    Reeds bij één foutieve ingebrachte code zal een echte persoon gedurende een geruime tijd systematisch naar de captcha code worden gevraagd.
    Ondanks al deze filters en het groeiend aantal robots die proberen de captcha te omzeilen maken wij sinds kort gebruik van de door Wordpress recent ontwikkelde Akismet webservices voor een tweede bevestiging.
    Nogmaals, per 24 uur hebben we gemiddeld 3460 reële commentaren en 177 417 spam commentaren met andere woorden slechts 2% zijn werkelijke reacties.
    Met vriendelijke groeten,

    ... dus we zijn geen haartje wijzer geworden hé Klappertjelief?
    Maar laat het allemaal niet aan je hartje komen en maak er een leuk weekend van dat je beslist zonder een code in te tikken beleven mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dien ook blogger kent dit probleem. Soms moet je tijden wachten voordat een pagina geopend wordt. Als je een berichtje achter wilt laten duurt het een kwartier. Het was nooit zo maar de laatste tijd loopt een en ander niet soepel meer.
    Ik wens je een heerlijk weekend en we moeten ons maar niet te veel ergeren aan deze problemen.
    Hartelijke groetjes
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet aan je hart laten komen en volhouden. De aanhouder wint @->-- Leuk weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb pas bij iemand op blogspot gevraagd de spam code weg te nemen, maar die persoon reageert er niet eens op. En reken maar dat de code op blogspot vreselijk is.
    Gewoon volhouden Dien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vreselijk redstar
      terwijl ze hem zo eenvoudig uit kunnen zetten en spam wordt onderschept

      Verwijderen
  15. De spam code bij blogspot is al even erg als bij skynet.
    Ik heb het al meerdere malen voor gehad dat ik wel 10 x een andere code ingeef maar deze telkens foutief is omdat ze bijna niet leesbaar is. Toch een mooie foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tof die paarden.
    Komt in orde wat skynet betreft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik klik ook meestal gewoon een paar keer, de eerste kan ik sowieso nooit lezen :-)).
    Wens je een heel mooie weekend Klapper; geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt een gevoelige snaar geraakt Klaproos, bij skynet maar ook bij je bezoekers.
    Het zijn inderdaad vaak vervelende codes, maar als je 'je scherm vergroot', zijn ze dan niet beter herkenbaar?
    Wens je een fijn weekend, het is nu hondenweer maar wie weet.....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik kreeg dezelfde reactie als GerdaYD hierboven, Dien
    En ik moet toegeven dat de spamcodes op Blogspot nog véél onduidelijker zijn dan op Skynetblogs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben het helemaal met je eens en ben daarom ook overgestapt naar Wordpress.com!!!
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klaproos dit is een schot in de roos.
    Ik reageer soms niet eens meer als de code na 3x verversen nog onleesbaar is.
    Gelukkig heb ik bij wordpress geen last ;-)

    Een fij weekend.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bij blogspot kan jezelf bij je instellingen de verificatiecode volgens mij uitschakelen.
    Hoe zit dat eingelijk bij Skynet ? en andere ?
    Hoe dan ook iedereen fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Is inderdaad heel lastig al die codes.Bloggen is leuk. Maar gaat je op deze manier zoveel tijd kostten.
    Ze lopen lang niet allemaal lekker, over weblog maar te zwijgen, daar kun je vaak helemaal niet reageren.
    Ga ook zeker een mailtje sturen, bedankt en een fijn weekend.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach ja, tiny,
      da's tobben daarom ben ik oovergestapt op blogger

      Verwijderen
  24. Volgens mij heb ik dus iets gemist als ik je zo lees Dien,
    maar wellicht kom ik dat nog tegen in een van je logs.
    Loop zoals je weet een beetje op achter, sorry.....xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niks helma, je bent ook zo druk hé meid,


      komt helemaal goed
      xxx

      Verwijderen
  25. In ieder geval kun je het positief benaderen, je kreeg een antwoord.
    Wellicht dat de aanhouder wint.
    Eerst maar lekker genieten van het zonnetje wat inmiddels schijnt en hopelijk morgen terug komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat hoopik ook ada,
      veel feestvierders kunnen wel een zonnek gebruiken :-)

      Verwijderen
  26. Dag Dien,

    Ik wou je graag laten weten dat ik jou samen met 15 andere bloggers genomineerd heb voor een “Beautiful Blogger Award”.
    Hopelijk vind je dit nieuws fijn om te vernemen. Voel je vooral niet verplicht deze te accepteren, de onderscheiding is bedoeld als een teken van mijn erkentelijkheid ten aanzien van een voor mij “waardevolle” blogger.
    Maar mocht je toch overwegen om deze in ontvangst te nemen, dan kan je hierover meer informatie vinden in mijn blogbericht van vandaag. Dit is de link : http://dauws.blogspot.be/2012/10/in-de-prijzen-gevallen.html
    Maak er een fijn weekend van en hopelijk brengt u ook een bezoekje aan de andere kandidaten, zoals zij allicht ook jou een bezoekje zullen brengen.

    - Dauw -

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hééééeel erg bijzonder dauw, en ik voel me énorm vereerd,
      Bloggen is voor mij een hobbie, waar ik met hart en ziel aan meedoe, en die award is wat mij aangaat, voor iedereen die er zo ov denkt en doet,

      Ik voel me reuzetrots, dat ik jou zo kan raken, dat jij me een awrd geeft,
      Dank je wel, dank je wel, dank je bijzond. Xxx

      Verwijderen
  27. Wat een ellende met die codes. Als ik commentaar witgeverfd op een blog met zo,n code vertel ik ze dat ik minstens vier keer heb geprobeerd om commentaar te geven en dan vraag ik ze beleefd om de verificatie code weg te halen, net zoals jij toen bij mij deed lieve Klaproos. De volgende keer probeer ik het niet zo vaak en later ga ik gewoon niet meer. .jammer dan.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou da's nou niet zo aardig van die bloggers lieve riet.
      want het blogged echt wel een stuk prettiger zonder hé.

      Verwijderen
  28. Dag Lies!

    Kom je vlug een knusse avond binnen smijten!

    Groetjes annemarieke, x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank j ewel annemarieke,
      ik ben lies wel niet, maar ik neem het toch graag aan :-)

      Verwijderen
  29. Ik ben al gek....dus dat hoef ik me niet meer te laten maken

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hardstikke goed dat je het zo onder de aandacht brengt daar moeten we met zijn alle wat aan doen dus ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ha fijn bas,
    hoe meer mail we versturen hoe sneller er misschien wat aan gedaan wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik zit al hee lang op Blogs en heb nog nooit een code nodig gehad om spammers buiten de deur te houden
    ook op wordpress gebruik ik geen code's draait wel een anti spam programma (die wel eens wat te ijverig is) op de achtergrond
    maar ook daar bijna geen spam, en als het er al is wordt het eerst nog in de spam map geplaatst.
    en daarom blijf ik het vreemd vinden dat je bij mij helaas niet meer kunt reageren op mijn WP blog.
    maar goed op mijn blogger account lukt het gelukkig nog wel, en de meeste sky netters die ik volg hebben nu een WP blog dus last heb ik er niet meer van!
    hopelijk wordt het inderdaad snel opgelost, want het maakt het bloggen er niet leuker op

    Groetejs, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I simply could not depart your web site before
    suggesting that

    I extremely loved the standard information an individual

    provide for your visitors? Is gonna be back incessantly to check up on
    new posts
    My homepage ... wiki.deinegeschichte.de

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥